صفر تا صد طراحی داخلی مغازه

طراحی درست و اصولی دکوراسیون مغازه تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش و جلب مشتری دارد. لحظه ای که مشتری وارد مغازه می شود، اولین چیزی که می بیند طراحی داخلی مغازه است. فراموش نکنید که طراحی داخل مغازه اولین راه ارتباط با مشتری است؛ اگر این طراحی برای او جذاب باشد، احتمال خرید و استفاده از خدمات شما افزایش می یابد.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مغازه

برای طراحی فضای داخل مغازه باید به موارد مختلفی از جمله چیدمان صحیح، نورپردازی مناسب، نمایش جذاب کالاها و… توجه کنید. هدف از طراحی‌ داخلی‌ مغازه‌، ایجاد فضایی مناسب برای جلب نظر مشتری ها و ترغیب کردن آن ها به خرید است.

طراحی فضای ورودی فروشگاه

فضای ورودی فروشگاه اولین قسمت داخلی مغازه بوده که ابعاد آن با توجه به متراژ مغازه متغیر است. این منطقه مرز بین فضای داخلی و خارجی فروشگاه است و طراحی آن می تواند سبب جلب نظر مشتریان شود. برای طراحی این قسمت بر حسب نوع کسب و کار می توان از انواع سبک های بادکنک آرایی، ویترین و نورپردازی های مختلف استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: با رعایت اصول دکوراسیون داخلی کافی شاپ به بهترین کافه شهر تبدیل شوید؟

طراحی درست دیوار سمت راست مغازه

تجربه نشان داده است زمانی که مشتری وارد مغازه می شود، ناخود آگاه دیوار سمت راست توجه او را جلب می کند. شما می توانید با طراحی مدرن و صحیح این دیوار و به نمایش گذاشتن محصولات لوکس و لاکچری خود در آن، تمایل مشتری برای خرید را افزایش دهید. علاوه بر این می توانید بیشترین تخفیف ها را برای محصولات قرار داده شده در دیوار سمت راست قرار دهید.

استفاده درست از مانکن ها و رگال ها

در گذشته برای نمایش دادن محصولات از مانکن های مختلف استفاده می شد، اما امروزه استفاده زیاد از مانکن ها توصیه نمی شود. به جای آن می توان بسته به نوع مغازه از ویترین ها و المان های دیگری استفاده کرد. علاوه بر این می توان با فرم دادن و شکل دهی به مدل ها فضایی شگفت انگیز را خلق کرد.

استفاده از المان ها و عناصر صنفی در طراحی داخلی مغازه

در صورتی که در مغازه خود محصولات خاصی را به فروش می رسانید، می توانید از المان های مربوط به آن در طراحی داخلی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش لباس ورزشی فعالیت دارید، می توانید در کف مغازه خود از چمن مصنوعی استفاده کرده و نمادهایی مانند توپ، تنیس و… را برای استفاده در دیوارهای مختلف به کار ببرید.

بیشتر بخوانید: اصول مهم طراحی داخلی دکوراسیون کلینیک زیبایی

نورپردازی مناسب

یکی از مهم ترین اصول در طراحی داخلی مغازه نورپردازی است. استفاده از نورهای رنگی می تواند جلوه بی نظیری به دکوراسیون مغازه بدهد و نمای محصولات پشت ویترین را دو چندان کند. استفاده از نور سفید برای فروشگاه ها حس تمیزی و مدرن بودن مغازه را به مشتری القاء می کند.

نورپردازی درست در دکوراسیون مغازه
نورپردازی درست در دکوراسیون مغازه

استفاده از رنگ های مناسب در طراحی دکورها و فضاهای مختلف

ترکیب رنگی مغازه از مهم ترین فاکتورهای طراحی به شمار می رود. به عنوان مثال استفاده از رنگ زرد برای محصولات اصلا مناسب نیست؛ زیرا رنگ زرد سبب ایجاد استرس در افراد شده و آن ها را برای خرید دچار شک و تردید می کند.

استفاده بهینه از فضا

شما باید از فضای مغازه خود حداکثر استفاده را بکنید. بهتر است طراحی دکوراسیون مغازه را به افراد متخصص واگذار کنید تا از کمترین فضا، بیشترین بهره را ببرید. طراحان حرفه ای به خوبی از تمام ظرفیت مغازه استفاده می کنند و المان های مختلف را در جای صحیح خود قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: مراحل طراحی و اجرای ساختمان اداری

مهم ترین نکات در زمان طراحی داخلی مغازه

رعایت نکاتی که در ادامه بیان می کنیم برای طراحی فضای داخلی مغازه بسیار مهم است:

  • انتخاب ترکیب رنگ متناسب با محصولات فروشگاه
  • طراحی فضایی خاص برای محصولات مهم
  • طراحی فضای مناسب برای استراحت مشتریان
  • فراهم کردن مسیر حرکت آسان برای مشتری ها
  • طراحی ویترینی جذاب برای محصولات
  • طراحی درست میز برای مدیر فروشگاه
مهم ترین نکات در زمان طراحی فضای داخل مغازه
مهم ترین نکات در زمان طراحی فضای داخل مغازه

طراحی فضای مغازه خود را به مهراز طراحان بسپارید

اگر می خواهید طراحی فضای داخلی مغازه شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید از طراحان حرفه ای و کاربلد کمک بگیرید. مهراز طراحان با داشتن تیمی خلاق و متخصص طراحی داخلی مغازه را با توجه به جدیدترین متدهای روز دنیا انجام می دهند.  شما مشتریان محترم می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کارهای انجام شده توسط تیم ما از طریق شماره تلفن های ثبت شده در سایت، با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 19 =