صفر تا صد طراحی داخلی ویلا

صاحبان ویلاهای بزرگ و کوچک همیشه به دنبال راهی جهت بهبود دکوراسیون داخلی و طراحی های منحصر به فرد برای ویلای خود هستند؛ زیرا بخش زیادی از عمر خود را در آنجا سپری می کنند. طراحی داخلی ویلا ساده نیست و اصول خاصی دارد که تنها طراحان حرفه ای قدرت اجرای آن را دارند؛ پس اگر می خواهید ایده هایی ناب و اصولی را برای طراحی داخلی ویلای خود به کار برید، آن را به متخصصین این حوزه واگذار کنید.

اصول طراحی‌ داخلی‌ ویلا‌

در طراحی محیط داخلی ویلا باید پلان ها و محیط های مختلف مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب، اتاق مهمان و… به خوبی از یکدیگر جدا شوند؛ به گونه ای که دسترسی به آن ها برای تمام افراد به آسانی میسر باشد. در ادامه مهم ترین اصول در طراحی محیط داخلی ویلا را بیان می کنیم:

توجه به متریال استفاده شده در طراحی داخل ویلا

برای طراحی‌ داخلی‌ ویلا‌ از متریال های مختلفی مانند چوب، آجر دکوراتیو، انواع سنگ، سرامیک و کاشی ها، بتن اکسپوز و… می توان استفاده کرد. امروزه دکوراسیون های چوبی به دلیل ایجاد فضایی گرم و صمیمی، مورد توجه بسیاری از افراد هستند. استفاده از آجرهای دکوراتیو در کنار چوب نیز می تواند یک فضای سنتی و آرامبخش را برای شما ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: بررسی صفر تا صد طراحی نقشه ویلا دوبلکس

استفاده از کناف نیز برای محیط داخلی ویلا گزینه ای بسیار محبوب است. کناف ها را می توانید در فرم ها و شکل های مدنظر خود اجرا کرده و نورپردازی های لازم را بر روی آن انجام دهید. نورپردازی بر روی کناف زیبایی آن ها را دو چندان می کند.

توجه به رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

استفاده زیاد از رنگ ها در طراحی داخلی ویلا توصیه نمی شود؛ زیرا تعدد رنگ ها چشم را خسته کرده و ذهن را آشفته می کند. پس سعی کنید از تعداد رنگ های مورد استفاده برای بکاهید؛ در عوض از چند رنگ هماهنگ با یکدیگر در فضاهای مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید و طوسی در کنار رنگ های شاد مانند نارنجی و زرد می تواند زیبایی داخلی ویلا را چند برابر کند.

توجه به رنگ ها در طراحی داخلی ویلا
توجه به رنگ ها در طراحی‌ داخلی‌ ‌ویلا

اضافه کردن وید (VOID) در طراحی ویلا

وید همان نیم طبقه یا طبقه میانی است که امروزه در اکثر ویلاها و منازل وجود دارد. در واقع وید فضایی میان فضایی میان طبقه اول و دوم است و یک طبقه جداگانه محسوب نمی شود. وید جلوه ای بسیار زیبا به ویلا می بخشد و ارتباط بصری بین طبقات را میسر می کند. اضافه کردن وید در طراحی داخلی ویلا می تواند سبب افزایش نور ویلا و ایجاد محیطی آرام برای مطالعه شود.

جهت گیری فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

یکی از موارد مهمی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا در نظر داشت، توجه به جهت گیری فضاها است. از آنجایی که ویلاها از 4 طرف باز و دارای پنجره هستند، باید فضاها و اتاق ها به گونه ای مشخص شوند تا بیشترین بهره از روشنایی روز و نور خورشید گرفته شود. به عنوان نمونه قسمت جنوبی خانه بیشترین میزان نور را جذب می کند؛ بنابراین برای اتاق بازی کودکان یا فضای ناهارخوری بهترین گزینه است. البته برای جهت گیری فضا در طراحی ویلا باید به ساختمان ‌های اطراف، جاده ‌ها و فضاهای باز اطراف نیز دقت کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با هزینه‌های پنهان فروش ویلا شمال

مهم ترین نکات در طراحی محیط داخلی ویلا

با رعایت بایدها و نبایدهایی که در ادامه بیان کرده ایم، می توانید طراحی داخلی ویلا را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و فضایی لاکچری و آرام بخش را به وجود آورید:

  • عدم استفاده از سنگ های دکوراتیو با طرح های شلوغ
  • عدم استفاده از چندین فرش و قالیچه کوچک
  • استفاده مناسب و به جا از انواع تابلوهای دکوراتیو
بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون ویلا
بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون ویلا

طراحی‌ دکوراسیون داخلی‌ ویلای‌ خود را به مهراز طراحان بسپارید

امروزه زندگی کردن در ویلاهای لاکچری دیگر یک رویا نیست. شما می توانید با انتخاب طراحان حرفه ای، ویلای خود را در کمترین زمان ممکن به یک ویلای شیک و مدرن تبدیل کنید. مهراز طراحان با بهره مندی از کادری مجرب و با تکیه بر دانش تخصصی، طراحی داخلی ویلا را به بهترین نحو انجام می دهد. برای ارتباط با ما تنها کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 11 =