اجرای نمای کلاسیک در بهترین شکل ممکن توسط مهراز طراحان

امروزه نمای کلاسیک برای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. نمای کلاسیک جلوه بی نظیری به ساختمان می دهد و به راحتی قابل ترمیم است. اجرای نمای کلاسیک برای ساختمان ها به دوران تمدم یونان باستان باز می گردد. در آن زمان نمای برای اجرای این نما از ستون، سرستون، پا ستون، انواع کتیبه، قاب پنجره و… استفاده می شد.

امروزه نیز از این عناصر برای نمای کلاسیک استفاده می شود، اما تغییرات فراوانی داشته و بسیار مدرن تر شده است. یکی از مهم ترین شرط ها برای نمای کلاسیک عمق داشتن نما است. این امر سبب بازی سایه، نور و رنگ شده و در زیبایی نما موثر است.

مزایای استفاده از نمای کلاسیک برای ساختمان ها

نمای کلاسیک از جمله نماهای پر زرق و برق محسوب می شود و شکوه و جلوه خاصی به بنا می بخشد. برای اجرای نمای کلاسیک قانون خاصی وجود ندارد و همه چیز مطابق با نیاز و بودجه مشتری پیش می رود. از دیگر مزایای این نما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • القای حس تجمل گرایی به صاحبان بنا و بینندگان آن
  • نزدیکی به فرهنگ دوره‌ های پادشاهی ایران باستان به دلیل وجود المان های تاریخی و سبک معماری آن
  • هزینه اجرای بسیار پایین به دلیل استفاده از سنگ های تراورتن
  • ایجاد جلوه خاص و متفاوت به بنا برای جلب توجه خریداران و سرمایه گذاران

بیشتر بخوانید: بررسی ویژگی های طراحی نمای رومی ساختمان و دلایل محبوبیت آن

انواع روش های اجرای نمای کلاسیک

معمولا برای اجرای نمای کلاسیک از اسکوب گذاری و رابیتس کاری استفاده می شود. برای اجرای این نما 2 روش وجود دارد که در ادامه به بیان و نحوه اجرای این روش ها می پردازیم.

روش اجرای خشک

برای اجرای این روش که به اسکوپ گذاری معروف است، در ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و گیره پین دار در پشت سنگ نصب می شود. سپس سنگ به صورت کشویی وارد شاسی شده و در محل مورد نظر ثابت می شود. سنگ نماهایی که هیچ گونه فرج یا سوراخی ندارند، باید حتما به روش اسکوپ گذاری نصب شوند تا ماندگاری بالایی داشته باشند. سنگ های گرانیتی و تراورتن باید حتما با روش اسکوپ نصب شوند؛ در غیر این صورت بعد از مدتی از سطح جدا می شوند.

روش های اجرای نمای کلاسیک
روش های اجرای نمای کلاسیک

روش اجرای تر

‌روش اجرای تر همان روش قدیمی برای اجرای نمای کلاسیک است. در این روش سنگ در سطح نما چیده شده و دوغاب در پشت آن ریخته می شود. پس از خشک شدن دوغاب، سنگ به سطح می چسبد. یکی از معایب مهم این روش، امکان جدا شدن سنگ از سطح است. علاوه بر این امکان جابه جایی و بازسازی سنگ بعد از نصب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین سنگ ها برای نما ساختمان

عناصر مورد استفاده در نمای کلاسیک

این سبک نما به تقارن و نظم معروف است. در اجرای این نما از تعداد زیادی از عناصر استفاده می شود که تقارن و تناسب زیادی با یکدیگر دارند. در این نما از ستون هایی با ارتفاع بالا، ستون های قاشقی و پنجره ای به همراه تاج و گنبد استفاده های فراوان می شود.  از دیگر عناصر مورد استفاده در این نما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ستون ‌های کوتاه تزیینی
  • سرستون ‌ها و کله گاوی‌ ها
  • ستون ‌هایی با سطح مقطع دایره
  • نرده کلاسیک
  • قرص ‌های بزرگ به همراه با نقش ‌های برجسته
  • انواع گلویی ‌ها، کتیبه، قاب پنجره و هلال، قرنیزها
عناصر به کار رفته در نمای کلاسیک
عناصر به کار رفته در نمای کلاسیک

اجرای نمای کلاسیک با بهترین طرح و متریال توسط مهراز طراحان

اگر می خواهید نمای ساختمان شما جلوه ای بی نظیر داشته باشد و تمام اصول نمای کلاسیک در آن رعایت شده باشد، باید طراحی نما را به افراد متخصص واگذار کنید. مهراز طراحان با بهره گیری از تیمی جوان، خلاق و متخصص طراحی و بازسازی نمای ساختمان را با بهترین روش ها و باکیفیت ترین متریال اجرا می کنند.

اجرای نمای کلاسیک به صورت تخصصی یکی از خدمات ارائه شده توسط ما است. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش های اجرای این نما در ساختمان، با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس بگیرید. علاوه بر این می توانید پروژه های اجرا شده توسط تیم مهراز طراحان را مشاهده کرده و با کیفیت و ظرافت کار بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهار =