بررسی صفر تا صد طراحی نقشه ویلا دوبلکس

امروزه افراد برای دور شدن از آلودگی ها  و شلوغی بیش از اندازه شهرهای بزرگ به روستاها و شهرهای کوچک پناه می برند و برای خود یک ویلا مجزا در نظر می گیرند. طراحی نقشه ویلا دوبلکس بسیار زمانبر و نیازمند به مهارت بالایی است، چرا که اگر با اصول انجام نگیرد، مشکلات متعددی را برای ساکنین ویلا در آینده به وجود می آورد.

اگر می‌ خواهید با نکات و اصول لازم به هنگام طراحی نقشه های ویلا دوبلکس آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید.

ویلای دوبلکس چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم به موضوع دیگری در رابطه با انواع سبک ویلای دوبلکس بپردازیم، باید شما را به طور کامل با این نوع ویلا آشنا کنیم. در واقع به ویلا های دو طبقه ای که طبقات آن از داخل با استفاده از پله به یکدیگر متصل می شوند، ویلا های دوبلکس گفته می شود.

به طور کلی می توان  گفت در ویلا های دوبلکس پذیرایی غذاخوری و… در طبقه همکف قرار گرفته و اتاق خواب ها و فضای استراحت در طبقه بالا طراحی می شوند. اکثر ایرانی ها زندگی در ویلا های دوبلکس را ترجیح می ‌دهند، چرا که این ویلا ها از منظره و چشم انداز های زیبایی برخوردار می باشند و می توانند آرامش زیادی را برای ساکنین منزل به ارمغان بیاورند.

بیشتر بخوانید: اصول ساخت ویلا مدرن

بررسی سبک های طراحی نقشه ویلا دوبلکس

اگر به ویلاهای مختلف نگاه کرده باشید، متوجه تفاوت سبک آن ها می ‌شوید. در طراحی نقشه ویلای دوبلکس می توان از سبک ‌های مختلف همچون سبک مدرن، کلاسیک، روستیک و… استفاده نمود که در ادامه به بررسی کامل هر یک از این سبک‌ ها خواهیم پرداخت.

  • ویلا دوبلکس مدرن

اولین سبکی که می‌ خواهیم برای شما معرفی ‌کنیم، سبک مدرن در طراحی ویلا های دوبلکس است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. ویلا هایی که با سبک مدرن طراحی می ‌شوند، در عین سادگی زیبایی توصیف ناپذیری دارند و نظر اطرافیان را به خود جلب می ‌کنند.

هنگامی که به ویلا های دوبلکس نگاه می ‌کنید، متوجه بازشوهای بزرگ شیشه ‌ای در آن ها می‌ شوید که فضای پیرامون را بسیار زیبا و شیک جلوه می ‌دهد. اگر طرفدار زیبایی بی حد و مرز و در عین حال سادگی هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم سبک مدرن را برای طراحی نقشه ویلا دوبلکس مد نظرتان قرار دهید.

بررسی سبک های ویلا های دوبلکس
بررسی سبک های ویلا های دوبلکس
  • ویلا دوبلکس کلاسیک

اگر تقارن و نظم از اهمیت ویژه ‌ای برای شما برخوردار است، ویلای دوبلکس به سبک کلاسیک بهترین گزینه برای شما محسوب می‌ شود. مجسمه ‌های بزرگ و تندیس‌ ها در مقابل درب ورودی ویلا از مهم ‌ترین آرمان‌ های طراحی در سبک کلاسیک است. به طور کلی می ‌توان گفت ویلا های دوبلکس به سبک کلاسیک حس شکوه و عظمت را به افراد انتقال می ‌دهد و به شدت مورد توجه ایرانیان قرار می ‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی مهمترین ویژگی‌های ویلای لوکس و لاکچری

  • ویلا دوبلکس روستیک

از دیگر سبک ‌هایی که در طراحی نقشه ویلا دوبلکس مورد توجه طراحان قرار می ‌گیرد، سبک روستیک نام دارد که از تاریخچه طولانی بهره ‌مند است. در طراحی نقشه این ویلا از عناصر طبیعی و ارگانیک استفاده می ‌شود که حس صمیمیت را به ساکنین ویلا القا می‌ کند.

  • ویلا دوبلکس مینیمال

آخرین سبک که در سال ‌های اخیر مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است، سبک مینیمال می ‌باشد که در طراحی ویلا های دوبلکس کاربرد زیادی دارد. بسیاری از افراد سبک مینیمال را با سبک مدرن اشتباه می ‌گیرند، چرا که شباهت‌ های زیادی میان این دو سبک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: طراحی خانه ویلایی در روستا

اما باید بگوییم در طراحی نقشه ویلا های دوبلکس به سبک مینیمال سادگی بیشتری نسبت به سبک مدرن مد نظر طراحان قرار می ‌گیرد و تا حد امکان سعی می ‌شود زوائد حذف گردد.

سفارش نقشه ویلا های دوبلکس در مهراز طراحان
سفارش نقشه ویلا های دوبلکس در مهراز طراحان

سخن پایانی

در طراحی نقشه ویلا دوبلکس سبک‌ های زیادی استفاده می ‌شود که نمای ویلا را تحت تاثیر خود قرار می ‌دهد. اگر شما هم قصد ساخت یا بازسازی یک ویلای دوبلکس زیبا را دارید، می توانید با توجه به سبک مورد علاقه ‌تان از مجموعه مهراز طراحان به سفارش نقشه ویلاهای دوبلکس بپردازید و یک ویلای رویایی و منحصر به فرد را از آن خود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =