اصول ساخت ویلا مدرن

ویلا به منازلی اطلاق می شود که از چهار طرف به سمت بیرون دید یا نما داشته باشند. ویلاها بسیار شیک و لاکچری ساخته می شوند و دارای ویژگی ‌ها و امکانات رفاهی خاصی هستند. اگر قصد ساخت ویلا مدرن را دارید، باید از معماران و طراحان برتر در این زمینه کمک بگیرید. تیم خلاق مهراز با بهره مندی از کادری جوان، با تجربه و متخصص می توانند شما را در ساخت یک ویلای مدرن همراهی کنند.

برای ساخت ویلا مدرن باید در ابتدا طراحی داخلی و بیرونی آن را انجام دهید. توجه داشته باشید که فضای درونی و بیرونی ویلا باید متناسب با یکدیگر باشند؛ در این صورت ویلایی مجلل و چشم نواز خواهید داشت. در ساخت ویلا باید هم جنبه زیبایی و هم جنبه عملکردی ملک را در نظر بگیرید. علاوه بر این باید محیطی آرام و راحت را برای مالک آن فراهم آورد.

اقدامات لازم برای ساخت ویلا مدرن

برای ساخت ویلا لازم است مراحلی را انجام دهید تا بتوانید ویلای مورد نظر خود را بسازید. در ایران بیشتر منازل ویلایی در شمال کشور قرار دارند، اما تمامی مناطق کشور پتانسیل ساخت ویلا را دارند؛ تنها باید با اصول لازم و مراحل ساخت آن آشنا باشید.

بیشتر بخوانید: مصالح مناسب برای طراحی نمای اقتصادی ویلا

انتخاب زمین مناسب برای ساخت ویلا

اولین اقدام برای ساخت ویلاهای مدرن، انتخاب و خرید یک زمین مناسب است. بهتر است زمینی را برای ساخت ویلا انتخاب کنید که نزدیک به مراکز تفریحی و رفاهی است. علاوه بر این باید ایمنی کامل از لحاظ سیل ‌خیز بودن، خطر بهمن و سایر موارد را داشته باشد. بهتر است از خرید زمین در مناطق پر شیب و مناطقی که دارای آب های زیرزمینی هستند، جلوگیری نمایید.

برآورد هزینه های ساخت ویلا

معماران مهراز طراحی ویلا را بر اساس بودجه و نیاز شما انجام می دهند؛ بنابراین لازم است هر آنچه در ذهن خود دارید را برای معماران ما شرح دهید و بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید تا بر اساس آن ساخت ویلا انجام شود.

بودجه ساخت ویلا شامل هزینه مصالح و حمل و نقل آن به محل مورد نظر، نیروی انسانی و هزینه طراحان است. در نظر داشته باشید که هزینه طراحی ویلا بسیار کمتر از هزینه ساخت آن است. البته اگر ساخت ویلا را بر اساس طرح های از پیش تعیین شده توسط طراحان انجام دهید، هزینه آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: هزینه‌ی ساخت ویلا چوبی چقدر است؟

تعیین متراژ بنا نسبت به فضای باز محیط

ویلا شامل ساختمان و فضای باز است. هر چه متراژ زمین شما بیشتر باشد، انتخاب های شما برای سبک ساخت ویلا مدرن بیشتر است. البته فضاهای کوچک نیز پتانسیل ساخت ویلاهای لوکس و لاکچری را دارند. اگر طراحی و ساخت ویلا را به افراد متخصص واگذار کنید، خواهید دید که از فضاهای کوچک، ویلاهایی بسیار شیک و مطابق با سلیقه شما می سازند.

تعیین متراژ ساختمان نسبت به فضای سبز
تعیین متراژ ساختمان نسبت به فضای سبز

عوامل موثر در قیمت ساخت ویلا

قیمت تمام شده ساخت ویلا به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • طرح ویلا: طراحی ویلا بر اساس سبک های مختلفی انجام می شود. این طراحی بسته به میزان بودجه شما می تواند ارزان یا بسیار گران قیمت باشد.
  • زمان ساخت: زمان ساخت ویلا مدرن از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت ساخت است. در اکثر مناطق ایران بهار و تابستان بهترین فصول برای ساخت ویلا هستند.

بیشتر بخوانید: طراحی پلان ویلا ساده و مینیمال

  • شیب زمین: زمین های مسطح بهترین گزینه برای ساخت ویلا هستند. هزینه ساخت و ساز در این زمین ها نسبت به زمین های شیب دار کمتر است.
  • ارتفاع ویلا: استاندارد ارتفاع ویلا 35 تا 50 متر است. هرچه ارتفاع ساخت ویلا لاکچری بیشتر باشد، قیمت ساخت آن نیز بیشتر است.
  • اسکلت ویلا: اسکلت ویلا بر اساس نوع پروژه و تعداد طبقات آن در انواع بتنی، فلزی، LSF و چوبی قابل اجرا است. بهترین اسکلت برای کشور زلزله خیز ایران، اسکلت بتنی یا فلزی است.
بررسی عوامل موثر در ساخت ویلاهای مدرن
بررسی عوامل موثر در ساخت ویلاهای مدرن

طراحی و ساخت ویلای رویایی شما توسط مهراز طراحان

اگر سال ها است که رویای زندگی در ویلای مورد خود علاقه خود را می بینید، وقت آن فرا رسیده تا آن را عملی کنید. تیم معماری مهراز طراحان با تکیه بر دانش و توان تخصصی و با استفاده از باکیفیت ‌ترین مصالح روز دنیا صفر تا صد طراحی و ساخت ویلا مدرن را انجام می دهند. پس همین الان با طراحان ما تماس گرفته و پروژه های ساختمانی خود را به آن ها واگذار کنید و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =