استفاده از چمن مصنوعی برای محوطه ویلا

یکی از مهمترین کاربردهای چمن مصنوعی استفاده از آن برای تزئین حیاط می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت حیاط بخشی از ویلا را تشکیل می‌دهد که طراحی آن از لحاظ اصول معماری از اهمیت ویژه برخوردار است. استفاده از چمن مصنوعی برای محوطه ویلا در کف حیاط ایده‌ای نو و بسیار جذاب است که فضای ویلای شما را دگرگون خواهد کرد.

در ادامه با طرح‌ها و ایده‌های قابل‌اجرای چمن مصنوعی برای محوطه ویلا و انواع مناسب آن برای این کار آشنا خواهیم شد. در صورتی که قصد استفاده از آن را برای حیاط ویلا خود دارید توصیه می‌کنیم گروه معماری مهراز طراحان را تا پایان همراهی نمایید.

چه نوع چمن مصنوعی برای حیاط ویلا مناسب است؟

برای پاسخ دادن به این سوال توصیه می‌شود ابتدا نوع کاربری چمن مصنوعی برای حیاط ویلا مشخص گردد. امکان نصب چمن مصنوعی روی سطوح باغچه‌ای در حیاط، محوطه بازی و مسیر ورودی به حیاط وجود دارد. یکی از مهمترین عوامل انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط نوع کاربری آن می‌باشد. در صورت تمایل به استفاده از چمن مصنوعی در مسیر پرتردد مدل‌هایی با تراکم بالا و دیتکس پایین گزینه مناسبی نیستند. برای فضای باغچه چمن مصنوعی با تراکم بالا انتخاب مقرون به صرفه‌ای نخواهد بود. در ادامه به معرفی انواع چمن مصنوعی ایده آل برای حیاط خواهیم پرداخت.

چه نوع چمن مصنوعی برای حیاط ویلا مناسب است؟
نوع کاربری چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مناسب برای مسیر ورودی به حیاط

وقتی صحبت از مسیر ورودی به حیاط به میان می‌آید به این معناست که روزانه تعداد زیادی از افراد روی چمن مصنوعی تردد خواهند کرد. حال اگر این فضا به مسیر ورودی ماشین مربوط باشد بهتر است چمن مصنوعی با ضخامت 25 تا 35 میلی‌متر را انتخاب نمایید.

چمن مصنوعی مناسب برای فضای سبز ویلا

در صورت در نظر گرفتن یک میز و صندلی زیبا در حیاط منزل توصیه می‌شود با تزیین این فضا با استفاده از چمن مصنوعی فضای ایجاد شده را جذاب نمایید. برای این بخش از حیاط امکان استفاده از مدل‌های مقرون به صرفه 11 میلیمتری و 15 میلیمتری وجود دارد. همچنین انتخاب انواع چمن مصنوعی برای محوطه ویلا با تراکم و پرز بلند برای این محوطه مناسب می‌باشد. زیرا این بخش فضایی با تردد معمولی خواهد بود و چمن مصنوعی در این فضا استهلاک بالایی نخواهد داشت.

چمن مصنوعی مناسب بین سنگ و واش بتن موجود در حیاط

این سبک از چمن مصنوعی امروزه به محبوبیت قابل‌توجهی دست یافته است و کاربرد قابل‌توجهی دارد. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی انتخابی شما به عمق شیارهای موجود در حیاط ویلا شما وابسته می‌باشد. برای اجرای چمن‌های مصنوعی 25 میلیمتری عمق یک تا 1.5 سانت گزینه مناسبی خواهد بود. این انتخاب در دستیابی به بهترین نتیجه به شما کمک خواهد کرد. برای اجرای این ایده نوع چمن مصنوعی به ترافیک عبوری وابسته می‌باشد. در صورت بالا بودن میزان تردد در فضای محوطه ویلا توصیه می‌شود مدل‌های متراکم با دیتکس بالا را انتخاب نمایید.

چمن مصنوعی مناسب برای فضای بازی کودکان

در صورت در نظر گرفتن فضایی برای بازی کودکان در حیاط ویلا توصیه می‌شود مدل‌هایی با لطافت بالا و پرز بلندتر را انتخاب نمایید. زمین خوردن و غلت زدن روی چمن مصنوعی برای کودکان امری طبیعی است از این رو توصیه می‌شود در انتخاب خود نهایت دقت را به کار گیرید. کارشناسان مهراز طراحان برای این منظور پیشنهاد می‌دهند چمن مصنوعی 45، 40 و 25 میلیمتری را انتخاب نمایید.

چمن مصنوعی مناسب برای فضای بازی کودکان
انتخاب مدل‌هایی با لطافت بالا و پرز بلندتر

چمن مصنوعی روی باغچه

استفاده از چمن مصنوعی روی باغچه یکی از استفاده‌های جذاب چمن مصنوعی در حیاط ویلا می‌باشد. برای چمن کردن باغچه خود دو گزینه پیش رو خواهید داشت:

نصب چمن مصنوعی روی بستر خاکی باغچه

در این روش به زیرسازی مناسب برای خروج بهتر آب نیاز خواهید داشت. کوبیدن و متراکم کردن خاک باغچه و ریختن چند سانتی‌متر سنگ نخودی ساده‌ترین راهکار برای این بسترسازی و نصب چمن مصنوعی روی بستر باغچه می‌باشد. استفاده از این روش به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. مجموعه مهراز طراحان و کارشناسان و متخصصان این مجموعه راهنمایی‌های لازم را به منظور دستیابی به نتایج مطلوب به شما ارائه خواهد داد.

نصب چمن مصنوعی روی بستر بتنی باغچه

با بتن کردن سطح باغچه همراه شیب گذاری مناسب می‌توان چمن مصنوعی را بهتر و راحت‌تر نصب کرد. هنگام نصب چمن مصنوعی توصیه می‌شود که به عدم وجود بوته و درختان تا شعاع نیم تا یک متری باید دقت شود. دقت به این نکته باعث خواهد شد تا فرآیند آبیاری و کود دادن با مشکل خاصی مواجه نشود.

نصب چمن مصنوعی روی راه‌پله موجود در حیاط ویلا

استفاده از چمن مصنوعی روی پله‌های ورودی ساختمان که معمولا بخشی از حیاط محسوب می‌شود رواج بسیار زیادی یافته است. به خاطر داشته باشید که پله یکی از مسیرهای پرتردد محسوب می‌شود از این رو در انتخاب نوع چمن مصنوعی برای آن باید نهایت دقت به کار گرفته شود. اگر می‌خواهید ظاهر چمن مصنوعی نصب شده روی راه‌پله شما لهیده و پا خورده نباشد توصیه می‌شود چمن‌های مصنوعی 20، 25 و 35 میلیمتری را انتخاب نمایید. زیرا این نوع چمن مصنوعی از دیتکس بالایی برخوردار است و مقاومت آن نیز زیاد است. چمن مصنوعی نصب شده روی پله باید به صورت هفتگی شستشو داده شود.

نصب چمن مصنوعی روی راه‌پله موجود در حیاط ویلا
چمن‌های مصنوعی 20، 25 و 35 میلیمتری را انتخاب نمایید

نظافت چمن مصنوعی حیاط

پس از این که چمن مصنوعی را در حیاط خود نصب کردید باید با اصول پاکسازی و نظافت آن آشنا شوید. برای نظافت و پاکسازی چمن مصنوعی حیاط پیشنهاد می‌دهیم ابتدا زباله‌های بزرگ از جمله شاخ و برگ‌های گیاهان را با استفاده از چنگک پلاستیکی و جاروبرقی جمع‌آوری نموده و سپس برای تمیز نمودن چمن مصنوعی به صورت عمقی از آب کمک بگیرید.

نحوه خروج آب از چمن مصنوعی

خروج آب از چمن مصنوعی نصب شده روی سطوح سخت همچون بتن و سنگ با استفاده از زهکش‌های چمن و شیب ملایم در نظر گرفته شده در بستر صورت می‌گیرد. شیب بستر باید بین 1 تا 2 درصد در نظر گرفته شود. چمن مصنوعی برای خروج آب از بخش زیرین خود دارای قابلیت نسبتا بالایی است و بابت تجمع آب هیچ‌گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. یکی از عواملی که سرعت خروج آب از چمن مصنوعی را افزایش می‌دهد نصب حرفه‌ای و باکیفیت آن می‌باشد.

به خاطر داشته باشید که در صورت نصب چمن مصنوعی روی سطح یکپارچه ابتدا طول و عرض محیط باید اندازه‌گیری شوند. مساحت فضای مورد نظر با ضرب طول در عرض به دست خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =