طراحی خانه نئوکلاسیک چگونه انجام می شود؟

خانه ها مکانی هستند که ما وقت زیادی را در آن می گذرانیم، به همین دلیل فضای خانه باید به گونه ای باشد که موجب آسایش افرادی شود که در آن زندگی می کنند. معماران در هر دوره از تاریخ در تلاش بوده اند تا سبک های متنوعی را برای طراحی خانه ارائه بدهند. از سبک های معروف می توانیم به طراحی نئوکلاسیک، مدرن، کلاسیک، مینیمال، صنعتی و… اشاره کنیم. هرکدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند اما در این نوشتار می خواهیم به شما بگوییم که طراحی خانه نئوکلاسیک چگونه انجام می شود، همراه ما باشید.

عناصر معماری در طراحی خانه نئوکلاسیک

در طراحی خانه نئوکلاسیک از معماری و طرح های یونان باستان و روم الهام گرفته می شود، به همین خاطر در خانه هایی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده اند، شاهد استفاده از عناصری همچون ستون، طاق و قرنیز هستیم. در این سبک، ستون ها معمولا به شکل یونی، دوریک و کورنتی ساخته می شوند. این عناصر در گذشته نماد قدرت، عظمت، ثبات و زیبایی بودند و استفاده از آن ها باعث می شود که خانه شما زیبایی چشم گیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی منزل

تعادل و تقارن

یکی از اصول مهم در طراحی خانه نئوکلاسیک تعادل و تقارن است. در خانه هایی که با این سبک طراحی شده اند، چیدمان مبلمان و وسایل دکوری مانند تابلوها و مجسمه ها به صورت قرینه انجام می شود تا از نظر بصری فضای زیبایی به وجود بیاید. یکی از کارهایی که برای ایجاد تعادل انجام می شود، توزیع نور به میزان مساوی در تمامی قسمت های خانه است. به صورت خلاصه تعادل و تقارن در خانه های نئوکلاسیک به منظور ایجاد زیبایی، هماهنگی و انسجام در نمای خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از نقوش کلاسیک

در طراحی خانه نئوکلاسیک یکی از مواردی که هر فردی را مجذوب خود می کند، نقوش کلاسیک به کار رفته در فضا است. از این نقش ها به عنوان یک عنصر تزئینی استفاده می شود که در واقع می توانند جلوه ویژه ای به خانه بدهند. این طرح ها شامل تصاویر متنوع مانند الگوهای هندسی، میوه ها، گل ها، تاج گل لورل، برگ های آکانتوس، اسطوره ها و الگوهای یونانی و… می شود.

معرفی بهترین شرکت طراحی داخلی
معرفی بهترین شرکت طراحی داخلی

مبلمان در طراحی خانه نئوکلاسیک

مبل هایی که در خانه هایی با این سبک استفاده می شوند، معمولا دارای طرح هایی با جزئیات ظریف، خطوط تمیز و متقارن هستند. همچنین مواردی همچون حکاکی، پایه های فلوت، و اشکال هندسی در مبلمان خانه های نئوکلاسیک وجود دارند. مواد به کار رفته در این مبل ها معمولا از جنس های گران قیمت مانند پارچه های مخمل هستند تا ظاهری لوکس به خانه بدهند.

رنگ ها و مواد به کار رفته در طراحی نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک رنگ ها نقش بسیار مهمی دارند. در این سبک رنگ های ملایم و کم رنگ مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در طراحی خانه نئوکلاسیک از رنگ های بژ، سفید، کرم و پاستلی استفاده می شود که این رنگ ها می توانند منجر به ایجاد حس آرامش افراد شود. همچنین از مواد طبیعی همچون سنگ مرمر، چوب، ابریشم و… به منظور ایجاد فضایی مجلل در خانه های نئوکلاسیک، بهره گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون تراس بزرگ

استفاده از اکسسوری

خانه های نئوکلاسیک با اکسسوری و لوازم تزئینی متنوع آراسته می شوند. یکی از این اسباب تزئینی مجسمه ها هستند. معمولا در خانه هایی که این سبک هستند، مجسمه های نیم تنه باستانی دیده می شود. از دیگر وسایل می توان به تابلوها و نقاشی اشاره کرد که معمولا موضوعات آن ها تاریخی، مناظر زیبا و پرتره هستند.

انجام پروژه های طراحی منازل
انجام پروژه های طراحی منازل

حرفه ای ترین شرکت معماری در تهران

اگر می خواهید خانه ای جذاب داشته باشید، باید کار طراحی فضای آن را به افراد متخصص و باتجربه در این زمینه بسپارید. کارشناسان معماری می توانند، متناسب با متراژ و نوع خانه تان بهترین طراحی را برای شما انجام دهند. هدف ما در شرکت مهراز طراحان این است که به شما کمک کنیم تا متناسب با بودجه ای که دارید بتوانید یک خانه زیبا داشته باشید. معماران ما طراحی خانه نئوکلاسیک و هر سبک دیگری را که بخواهید انجام می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =