بهترین طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه مدرن یک سری اصول و قوانین دارد که اگر به صورت کامل و درست اجرا شود نتیجه کار یک آشپزخانه فوق‌العاده شیک و زیبا خواهد شد. این قوانین بسیار ساده هستند و برای فهم آن‌ها لازم نیست چیزی را فرا بگیرید. از مهم ترین قسمت های هر خانه، آشپزخانه ها را می توان مثال زد و معمولاً خانم های خانه دار بیشترین وقت خود را در طول روز در این قسمت سپری می‌کنند و همین قضیه باعث اهمیت بیشتر طراحی کابینت آشپزخانه و انتخاب بهترین مدل کابینت آشپزخانه می شود. به همین دلیل باید در رابطه با نحوه چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ها با توجه به متراژ های کوچک و بزرگ قوانین مختلف را رعایت کنید.

مسلما مهم ترین قسمت هر آشپزخانه ای کابینت های آن است، در حقیقت طراحی کابینت آشپزخانه است که مشخص کننده سبک طراحی آشپزخانه می باشد. کابینت ها در هر سبکی که انتخاب شوند، آشپزخانه نیز همان سبک را بخود می گیرد. کابینت های مدرن، مانند تمامی لوازم طراحی شده در سبک مدرن، ظاهری کاملا ساده و بدون کوچکترین جزئیات دارند برخلاف کابینت های کلاسیک که همراه با حاشیه های برامده و منبت کاری شده هستند.

طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه به دلیل زیبایی منحصر به فردی که به خانه و آشپزخانه شما می بخشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه سیستم داخلی آشپزخانه شما زیبایی بیشتری داشته باشد در نمای کلی خانه تاثیرگذارتر خواهد بود و آشپزخانه‌ها جزء پر کاربرد ترین قسمت های هر خانه هستند و محور اصلی خانه به نحوی آشپزخانه آن است و در قسمت آشپزخانه هم مهمترین عنصری که وجود دارد کابینت ها هستند و در نگاه اول هر مخاطبی در فضای آشپزخانه متوجه کابینت ها و مدل آن ها می‌شود پس باید دقت زیادی در خرید کابینت ها به خرج دهید.

در طراحی داخلی آشپزخانه با توجه به موادی که در ساخت آن ها به کار می رود انواع مختلفی دارند که هر نوع از آن ها متناسب با سبک خاصی از آشپزخانه می باشد و شما می توانید با توجه به بودجه ‌ای که در اختیار دارید و فضایی که در دسترس شما می باشد و همچنین سبک اصلی دکوراسیون خانه نوع کابینت و مدل آن را انتخاب کنید.

در طراحی کابینت آشپزخانه مواردی که در ساخت آنها از چوب استفاده شده است، با طراحی های زیبایی که دارند می‌توانند آشپزخانه شما را به شکل اصیل و قدیمی و البته زیبا تبدیل کنند. اما در حال حاضر کابینت ها تنوع بسیار زیادی از نظر جنس پیدا کردند و در انواع مختلف چوبی و فلزی ساخته می شوند. ولی انتخاب کننده نهایی برای خرید کابینت ها شما هستید و شما تصمیم می گیرید که از کدام کابینت برای منزل خود استفاده کنید.

اهمیت طراحی کابینت آشپزخانه

اهمیت طراحی کابینت آشپزخانه

علاوه بر زیبایی و تاثیر کابینت در ظاهر آشپزخانه اهمیت دیگر وجود آن ها در آشپزخانه برای پوشش دهی و ایجاد یک فضای کاربردی می باشد. کابینت ها باید طوری باشند که تمام وسایل مورد نیاز شما که در آشپزخانه وجود دارد را در خود جای دهند و در عین حال باعث زیبایی آشپزخانه شوند. کابینت ها انواع مختلفی دارند که با توجه به موادی که در ساخت آن ها به کار می رود در دو دسته چوبی و فلزی قرار می‌گیرند. کابینت های چوبی که قدیمی ‌تر هستند، از کابینت‌های آشپزخانه ایرانی به حساب می‌آیند.

همچنین در طراحی کابینت آشپزخانه رنگ کفپوش ها باید متناسب با رنگ دکوراسیون آشپزخانه و کابینت ها باشد و برای طراحی آشپزخانه های ساده یا مدرن سینک و گاز و یخچال باید در یک صف قرار بگیرند و روی یک دیوار باشند و این قضیه می تواند خصوصاً در خانه‌های متراژ پایین و کوچک که محیط بسته تر است دکوراسیون بهتری را رقم بزنند.

انواع طراحی کابینت آشپزخانه براساس مواد سازنده آن موارد و تنوعی بسیاری را شامل می شود. مهم ترین کابینت های آشپزخانه را با توجه به مواد سازنده آن می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

انواع طراحی کابینت آشپزخانه

انواع طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت چوبی

چوب ها از قدیمی ترین و محبوب ترین متریال های سازنده کابینت های آشپزخانه به حساب می آیند. در این نوع از طراحی کابینت آشپزخانه با توجه به ترکیبات و نوع ساخت انواع کابینت های MDF، روکش چوبی، تمام چوب، PVC، ممبران و هایگلاس را شامل می شوند. بیشتر این چوب های بکار رفته در ساختار این کابینت ها راش، افرا، گردو، بلوط، خرده چوب، چوب مصنوعی، صنوبر، انجیلی و درخت گلابی می باشند.

کابینت فلزی

در چند سال اخیر با تنوع محصولات چوبی، دیگر استفاده از کابینت های فلزی منسوخ شده است. با توجه به قیمت ارزان این نوع از کابینت آشپزخانه از جنس های فولاد خام، ورق گالوانیزه، استیل باز هم مردم تمایلی به خرید و بکار گیری آن ها ندارند.

برای داشتن بهترین طراحی کابینت آشپزخانه، بهترین نوع کابینت برای آن را با توجه به نوع جنس مواد سازنده، کیفیت، قیمت و زیبایی آن انتخاب می کنند. با آگاهی از مهم ترین انواع ساخته شده از کابینت و شناخت معایب و مزایای آن می توانید خریدی آگاهانه تری داشته باشید و تا سال ها از آن استفاده کنید.

انواع مدل‌های طراحی کابینت آشپزخانه

انواع مدل‌های طراحی کابینت آشپزخانه

در طراحی کابینت آشپزخانه بر اساس نحوه اتصال و نوع ساخت شان نیز به چند دسته تبدیل می‌شوند که در سبک کلاسیک و مدرن خلاصه می‌شود که می‌تواند به صورت یک طرفه و دیوار آشپزخانه یا دو طرفه یا به صورت ال شکل یو شکل که فضای هندسی آشپزخانه شما تعیین کننده نوع نصب کابینت ها می باشد. البته تنها سلیقه شما و بودجه‌ای که در اختیار دارید تعیین کننده نوع کابینت خریداری می‌کنید نیست و باید هنگام خرید کابینت به ویژگی‌های هر کابینتی هم توجه کنید و مزایا و معایب آن برای خرید توجه داشته باشید.

استفاده از برچسب کابینت در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن یکی از ارزان ترین و آسان ترین راه های ایجاد یک دکوراسیون جدید در فضای آشپزخانه شماست. طراحان و تولید کنندگان این برچسب ها با توجه به نیاز مشتری تنوع طرح و رنگ آن‌ها را طوری قرار داده اند که شما با هر سلیقه ای بتوانید در نهایت نمونه برچسب کابینت مد نظر خود را پیدا کنید.

برچسب کابینت

شاید اگر تا چند وقت پیش صحبت از برچسب کابینت می‌شد، شما استفاده از آن را یک کار سطح پایین و نادرست می‌دانستید؛ اما برچسب‌هایی که به تازگی طراحی و تولید شده اند و در بازار عرضه می‌شوند آنقدر با کیفیت و متنوع هستند که نظر شما با دیدن و استفاده از آنها کاملاً تغییر می کند و می توانید با صرف هزینه خیلی کم هر طرح و مدلی که می‌خواهید روی کابینت‌های آشپزخانه خود داشته باشید.

همیشه این طور نیست که تغییر دکوراسیون آشپزخانه برای شما هزینه های زیادی در بر داشته باشد و می توانید با استفاده از این برچسب های کابینت با قیمت پایین یک فضای زیبا و چشم نواز در آشپزخانه خود ایجاد کنید.  این برچسب ها شبیه کاغذ دیواری ها هستند ولی طرح ها و رنگ های مختلفی دارند و حتی ظاهر آن ها شبیه کابینت های مدرن، کلاسیک و متنوعی که در بازار وجود دارد می باشد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =